Farklı düşün fark yarat ve özgün ol
https://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/izmir/farkli-dusun-fark-yarat-ve-ozgun-ol-41763428
Kolej, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Düşünür Okulları’nın 35’inci okulu
olarak Güzelbahçe merkezinde, üç katlı, sosyal alanlarla donatılmış, ferah bir
alanda, sesten ve gürültüden uzak, güvenli ve nezih bir okul olarak eğitim
hayatına devam ediyor.
CUMHURİYETİMİZİN kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün “Vatanını en çok seven,
görevini en iyi yapandır” görüşünü benimseyerek adım attıkları eğitim hayatında
öğrencilerin hayatlarına yön verme gayesini kendilerine görev bilerek
ilerlediklerini belirten Güzelbahçe Düşünür Koleji Kurucu Temsilcisi ve Yönetim
Kurulu Üyesi Bora Karasu, okulun, eğitimin yanı sıra öğrencilerin her türlü
ihtiyacını karşılayacak şekilde tasarlandığını, spor ve sanat dallarında birçok
imkan sunduklarını, sosyal becerileri güçlü ve dünya dillerine hakim bireyler
yetiştirdiklerini söyledi. Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin her öğrencinin farklı
özellikte olduğunu kabul ederek ve uyguladığı programlarla her öğrencinin
başarılı olacağını keşfeden eğitim modeliyle hareket ettiğini kaydeden Bora
Karasu, eğitimde yeni bir pencere açan felsefesi ve 21. yüzyıl yaşam
becerilerine dair vizyonuyla ‘farklı düşün-fark yarat-özgün ol’ mottosuyla
geleceğe yön vermeye devam edeceklerini bildirdi.
YÜZDE 93 KAYIT BAŞARISI
Online eğitimde kendine özel eğitim platformu kullanan Güzelbahçe Düşünür
Koleji’nin, teknolojiye yatkın öğretmenleriyle her öğrenciye dokunabildiğini
dilge getiren Karasu, okulun, tasarladığı online eğitim modülü ve akademik
kadrosunun ciddi emekleriyle ortaya çıkan kendine özgü eğitim platformuyla
pandemi döneminde önemli farklar yarattığını açıkladı. Karasu, bu özgün
çalışmanın ve öğretmenlerin özverili çalışmalarının meyvesini hemen
topladıklarını ve ocak ayı içinde yüzde 93 erken kayıt başarısına ulaşarak,
velilerin tamamına yakınının kayıt olduklarını ifade etti.
SINAV İLE ÖĞRENCİ ALIR
Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin yakaladığı başarının arkasında zengin ve nitelikli
öğrenme programının yanı sıra her öğrencinin sınavla okula kabul edilmesinin
etkisi olduğunun altını çizen Karasu, okula gelen her öğrencinin değerlendirmeye
alındığını, kayıt kabul sınavı ve rehberlik biriminin onayıyla okula kabul
edildiğini, sosyal ve akademik alanlarda başarılı öğrencilerin kurallar ve
tüzüklerde belirtilen tanımlar çerçevesinde değerlendirilerek, okula
kazandırıldığını söyledi. Karasu, ayrıca başarılı olan öğrencilerin yanı sıra
bilim, sanat ve spor alanında da başarılı, yetenekli öğrencileri desteklemek
amacıyla, başarılarını ve yeteneklerini belgelendirmek koşuluyla burslar
verildiğini sözlerine ekledi.
KEŞFEDEN BİR OKUL
Güzelbahçe Düşünür Koleji’nin dünyanın ve ülkenin eğitim ve öğrenme
ihtiyaçlarına göre tanımlanmış uzman eğitim kadrosu ve özel programlarla
öğrencilerin bir üst eğitim kurumuna hazırlanmalarını sağladığını ifade eden
Karasu, şöyle devam etti: “Öğrencinin etkinliklerini, yeteneklerini, başarılı
olabileceği yönlerini keşfeder ve çok yönlü becerilerini geliştirir. Aynı
zamanda öğrencileri için özel olarak geliştirdiği Düşünür Eğitim Sistemi (DES)
ile ulusal ve uluslararası düzeydeki sınavlara da en iyi şekilde hazırlar.”
FEN VE ANADOLU LİSESİ
Güzelbahçe Düşünür Koleji olarak İzmir Güzelbahçe yerleşkesindeki anaokulu,
ilkokul ve ortaokulunun devamı olarak fen ve Anadolu lisesini açmaya
hazırlandıklarını belirten Urhan, tüm sınıf kademelerini içinde bulunduran
kampüste anaokulundan üniversiteye kadar her öğrencinin tüm eğitiminin
tamamlanmasının sağlanacağını vurguladı. Öğrencilerin İleri Düzey Yerleştirme
Programı olarak da adlandırılan uluslararası diploma programı AP (Advanced
Placement) ile lisedeyken üniversite seviyesindeki dersleri alma ve bu
derslerden üniversitede muaf olma imkanını içinde bulunduran bir eğitim
modeliyle destekleneceğini ifade eden Urhan, ayrıca uluslararası öğrenci değişim
programlarıyla öğrencilerin bütün dünya üniversitelerinde kabul gören
diplomalarıyla dünya vatandaşı olarak hayata kazandırılacağını belirtti. Urhan,
“Güzelbahçe Düşünür Koleji, bir öğrencinin ihtiyacı olan bilimsel temelli eğitim
yaklaşımı, özgün eğitim programı, güçlü kadro ve donanımıyla erken çocukluk
eğitiminden başlayarak liseden mezun olacağı güne kadar olan eğitim serüveninde
güçlü bir eğitim kurumu olarak kendinden söz ettirmek istiyor” diye konuştu.
ÖZEL DESTEK PROGRAMLARI
HER öğrencinin bir enstrüman çalmasının, en az bir spor branşında gelişmesinin
sağlandığını, sanatçı ve sporcu olamasalar bile bu alanların hayatlarında hep
var olmasını istediklerini ifade eden Güzelbahçe Düşünür Koleji Kampüs Müdürü
İrfan Urhan, lise ve üniversiteye geçişte yapılan ulusal sınavlara da
öğrencileri özel olarak destek programlarıyla hazırladıklarını vurguladı. İrfan
Urhan, İzmir Fen Lisesi ve İzmir Atatürk Lisesi gibi Türkiye’nin en başarılı iki
okulunda yıllarca müdürlük yapmış biri olarak, “Ülkemizin bir gerçeği olan bu
sınavlarda da üst düzeyde başarılı öğrenciler yetiştirmekteyiz” dedi.
TÜRKİYE ÇAPINDA 16 KAMPÜS, 40 OKUL
DÜŞÜNME becerileri ve etik değerleri gelişmiş, sadece teknoloji kullanan değil,
aynı zamanda teknoloji üreten, dünyayla konuşan, dünyayla yarışan 21. yüzyılın
bireylerini yetiştirmek için yola çıkan Düşünür Koleji, 16 kampüs, 40 okulu ile
büyümeye devam ediyor. Düşünür Koleji, eğitim anlayışını tüm dünyaya yaymak için
12 anaokulu, 11 ilkokul, 11 ortaokul ve 3’ü fen olmak üzere toplam 6 liseyle
eğitim hayatını sürdürüyor.
NASIL BİREYLER YETİŞTİRİLİYOR?
Ulusal ve uluslararası sınavlarda başarısı yüksek... · Ana dilinden farklı en az
bir dünya dilini doğru ve etkin kullanan. · En az bir enstrüman çalabilen. · En
az bir spor branşında kendini geliştiren, · En az bir kodlama dilini bilen. · En
az bir sosyal sorumluluk projesinde görev alan. · Farklı düşünmeyi öğrenmiş, her
alanda fark yaratan. · Tasarım odaklı düşünen. · Düşünme ve problem çözme
becerileri gelişmiş. · Değişim ve dönüşümlere hızlı uyum sağlayan.
EĞİTİMDE YENİ PROJEKSİYON
DÜŞÜNÜR Koleji Genel Müdürü Fatih Karadağlı, geçmişte Türkiye çapında birçok
başarı hikayesine imza attıklarını belirterek, şimdi de Güzelbahçe ve çağdaş
insanlarına hizmet etmenin onuru ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.
Karadağlı, “Türkiye’nin birçok bölgesindeki okullar zincirine lisemizi de
ekleyerek yeni bir güzelliği yaşayacağız, yaşatacağız” dedi. Önümüzdeki 15-20
yıl içinde birçok mesleğin ya yok olacağını ya da dönüşüme uğrayacağını
vurgulayan Karadağlı, “Eğitim ve öğrenme süreçlerinin bu projeksiyona göre
tasarlanması ve bu öngörüye göre yapılandırılması gerekiyor. Düşünür Koleji’nin
eğitim ve öğrenme anlayışını söz konusu projeksiyona göre şekillendirdik. Sadece
teknoloji kullanan değil, teknoloji de üreten, çalışmaları ve fikirlerinde fark
yaratan, esnek becerilere sahip bireyler 21’inci yüzyılda başarılı olacaktır”
dedi.
GÜÇLÜ AKADEMİK KADRO
YARATICI, eleştiren, düşünen, sorgulayan, araştıran, öte yandan öğrenmeyi
öğrenen, iletişim kurabilen, teknolojiye hakim, bilgiyle dost, topluma ve
çevresine duyarlı bireyler yetiştiren bir okulun yöneticilerinin de kendi
alanlarında uzman kişilerden oluşması gerektiğini bilen bir okuldur Güzelbahçe
Düşünür Koleji. ·
BORA KARASU (Güzelbahçe Düşünür Koleji Kurucu Temsilcisi): İstanbul
Teknik Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra uzun yıllar gemi inşa sektöründe
mühendislik ve yöneticilik pozisyonlarında görev alan Bora Karasu, ardından
eğitim girişimcisi olarak eğitim dünyasına girdi. İzmir’de başarılı okulları ve
farklı bölgelerde kurs merkezleri bulunan Karasu, fark yaratan projeleri, başarı
hikayeleriyle iş dünyasında geleceğin liderleri arasında yer alıyor.
İRFAN URHAN (Kampüs Müdürü): 1982 yılı itibari ile İnönü Lisesi’nde
edebiyat öğretmeni olarak başladığı görevinde müdür yardımcısı ve müdür baş
yardımcısı olarak devam eden İrfan Urhan, 1995-2004 yılları arasında İzmir Fen
Lisesi, 2004- 2007 yıllarında İzmir Atatürk Lisesi’nin müdürlüğü görevlerinde
bulundu. Son 13 yıl içerisinde özel eğitim kurumlarında kurucu müdürlük, kampüs
müdürlüğü gibi görevlerde bulunan Urhan, meslekte 40 yıla yakın tecrübe
sahibidir.
FEYZA EJDER (Ortaokul Müdürü): İstanbul Üniversitesi Edebiyat
Fakültesi’nde lisans, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek
lisansını başarıyla tamamladıktan sonra İstanbul ve İzmir’in köklü eğitim
kurumlarında uzun yıllar öğretmenlik ve yöneticilik görevlerini başarıyla yapan
Feyza Ejder, ortaokul müdürü olarak eğitim programlarının hazırlanmasını ve
eğitim yöneticiliğini yapmaktadır.
ARZU UĞURLU (İlkokul Müdürü): Çeşitli özel okullarda sınıf öğretmenliği
ve yöneticilik görevlerinde bulunan Arzu Uğurlu, ilkokul müdürü olarak görev
yaptığı okul öncesi ve anaokulu kademesinde ‘mutlu okul, mutlu çocuk’
konseptiyle kurdukları okul ikliminde ‘lider okul’ olma yönünde başarılı işler
yapmaktadır.
FİGEN NAZLI (Dünya Dilleri Koordinatörü): İzmir Amerikan Koleji ve Dokuz
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi’nden mezun olan Figen Nazlı, Dünya
Dilleri Koordinatörü olarak görev yapmaktadır. İzmir ve Türkiye’nin köklü özel
eğitim kurumlarında ve üniversitelerinde öğretmen, bölüm başkanı ve yönetici
olarak görev almıştır.